Mikä on virtuaalipalvelin?

Virtuaalipalvelin on asiakkaan käyttöön dedikoitu oma palvelin, jonka ylläpito eli huolenpitopalvelu kuuluu palvelun hintaan, halutessa palvelimen voi myös ostaa ilman ylläpitoa. Virtuaalipalvelimille allokoidaan sopimuksen mukainen määrä resursseja suuremmasta fyysisestä palvelinjärjestelmästä virtuaalisointiympäristön avulla. Virtuaalipalvelimet toimitetaan puhtaalla käyttöjärjestelmällä ja etäyhteydellä varustettuina. Asiakkaan tulee sopia myynnin kanssa halutut palvelinsovellusasennukset ja niiden ylläpidosta. Jos palvelin tilataan ilman ylläpitoa, niin Sigmaticilla ei ole käyttäjätunnuksia asiakkaan virtuaalipalvelimelle.

Lisätietoa tarjoamistamme virtuaalipalvelimista löydätte palvelusivulta.

Lukekaa myös lisää julkaisujärjestelmien nopeudesta sekä oman palvelimen ja webhotellin eroista tästä artikkelista.

Huolenpitopalvelu?

”Kaikki tarvitsemasi palvelut yhdessä selkeässä paketissa”

    • Jatkuva valvonta
    • Tietoturvapäivitykset
    • Vikatilanteisiin reagointi
    • Vaivaton
    • Kaikki palvelut yhdessä paketissa
    • Helposti havainnoivat kustannukset
    • Palomuuri
    • Varmuuskopiointi
    • 1 tunnin vasteaika

Monet asiakkaistamme tarvitsevat liiketoimintaansa moninaisia palvelintoteutuksia, mutta eivät halua sitoa henkilöstöä palvelimien päivittäiseen ylläpitoon, vaan keskittyä omaan ydinliiketoimintaansa. Olemme viimeisen 15 vuoden aikana toimittaneet lukuisia erikokoisia toteutuksia ylläpidetyistä palvelimista, joissa pyörii Suomen suosituimpia sivustoja.

Ylläpidetystä palvelumallissa käymme tilausvaiheessa asiakkaan kanssa läpi mitä palvelimella olevia toimintoja valvotaan ja miten mahdollisiin vikatilanteisiin reagoidaan.

Lisätietoa virtuaalipalvelimista ja huolenpitopalvelusta täältä.

Virtuaalipalvelimen ylläpito?

Jos palvelin on ostettu ilman huolenpitopalvelua, niin asiakas on ensisijaisesti vastuussa oman virtuaalipalvelimen ylläpidosta. Suosittelemme ensisijaisesti tilaamaan oman palvelimen meidän ylläpitämänä, jotta voimme tarjota parempaa palvelua.

Huomioikaa että mitään palvelinta ei tule jättää ilman säännöllistä ylläpitoa.

Liikennöintisuositus?

Liikennöintisuositus määrää sopimukseen kuuluvan virtuaalipalvelimen kuukautisen liikennöintimäärän, johon lasketaan kumpaankin suuntaan kulkeva verkon julkinen liikenne. Liikennöintisuosituksen ylittämisestä ei automaattisesti seuraa mitään ja asiakkaat saavat maltillisesti ylittää liikennöintisuosituksen. Mikäli virtuaalipalvelin liikennöi jatkuvasti ja merkittävästi yli liikennöintisuosituksen, niin Sigmatic Oy:n myynti saattaa ottaa yhteyttä ja neuvotella palvelun hinnan vastaamaan todellista käyttöastetta.

Voiko virtuaalipalvelimen tehoja kasvattaa?

Virtuaalipalvelimen tehoja voidaan kasvattaa ja pienentää asiakkaan tarpeiden mukaan päivittämällä virtuaalipalvelin seuraavalle tasolle. Päivittäminen onnistuu usein lyhyellä käyttökatkolla riippuen toimenpiteistä.

En saa yhteyttä virtuaalipalvelimeeni, mitä asialle voi tehdä?

Mikäli ette saa yhteyttä palvelimeenne, niin teidän kannattaa kirjautua sähköpostitse lähetetyllä pääkäyttäjätunnuksella palveluhallintaan (oma.sigmatic.fi), josta pääsette konsolilla kiinni palvelimeen ja voitte tarvittaessa käynnistää palvelimen uudelleen. Konsoliyhteys vastaa etäyhteyttä ilman julkiverkkoa (SSH / RDP), vaikka itse palvelimen palvelut olisivat jostain syystä kaatuneet ja estävät kirjautumisen palvelimelle. Lisäksi palvelimen sammutus, pakoitettu sammutus ja käynnistys ovat saatavilla palveluhallinnan valikosta ”Virtuaalipalvelimen tila”.

Jos ette saa ratkaistua palvelimen ongelmaa, niin olkaa rohkeasti yhteydessä rautaiseen asiakaspalveluumme.

Virtuaalipalvelinten nimipalvelimet?

Virtuaalipalvelimen hintaan kuuluu nimipalvelu viidelle verkkotunnukselle. Voit lisätä verkkotunnuksia Sigmatic Oy:n nimipalvelimille palveluhallinnan (oma.sigmatic.fi) kautta. Määrittäkää verkkotunnuksellenne Sigmaticin nimipalvelimien osoitteet ns1.sigmatic.fi ja ns2.sigmatic.fi, minkä jälkeen voitte hallita näiden nimipalvelumäärityksiä palveluhallinnan kautta.

Hoidamme myös halutessanne verkkotunnuksen hallinnointia eli rekisteröinti ja uusintarekisteröinti. Tätä varten verkkotunnus tulee joko siirtää Sigmaticille tai rekisteröidä Sigmaticin kautta. Tämä onnistuu myös helposti palveluhallinnan kautta valikosta ”Lisäpalvelutilaukset”

Minulla on V1/V2/V3/V4/V5 virtuaalipalvelin, jossa on vähemmän keskusmuistia, kuin verkkosivujenne mukaan palvelimeen kuuluu?

Verkkosivuillamme on näkyvissä vain uusimman sukupolven virtuaalipalvelinten resurssit. Vanhempien sukupolvien palvelimiin ei välttämättä kuulu yhtä paljon resursseja kuin nykyisiin virtuaalipalvelimiin.