Monesti sähköpostiin liittyvät ongelmat johtuvat sähköpostiohjelmasta ja/tai käyttäjävirheestä. Jos sähköpostipalvelussa on palvelintason ongelmaa, niin tiedotamme tästä meidän nettisivuillamme ja puhelinpalvelussamme. Ohessa muutamia selventäviä kysymyksiä, jotka voivat auttaa mahdollisen ongelman ratkaisemisessa.

Onko sähköpostilaatikon tila loppunut?

Voitte tarkastaa sähköpostilaatikon levytilan käyttöasteen esimerkiksi meidän Webmailin kautta (https://webmail.sigmatic.fi). Levytilan käyttöaste näkyy käyttöliittymän vasemmassa alakulmassa prosenttilukuna. Vaihtoehtoisesti voitte tarkastaa levytilan käyttöasteen suoraan Sigmaticin palveluhallinnasta (https://oma.sigmatic.fi), johon teidän tulee kirjautua palvelun pääkäyttäjätunnuksilla. Verkkotunnukseenne liitettyjen sähköpostiosoitteiden hallinnointi onnistuu valikosta: “Sähköpostiosoitteet” ja “teidändomain.fi – Asetukset”.

 

Jos sähköpostilaatikon levytila on loppu, niin voitte kasvattaa levytilaa Sigmaticin palveluhallinnan kautta. Jos levytilan käyttöaste sallii, niin voitte suoraan kasvattaa sähköpostilaatikkonne tilaa valikosta: “Sähköpostiosoitteet” ja “teidändomain.fi – Asetukset”. Jos tilaa ei ole varattu riittävästi webhotelli-palvelupakettiin, niin voitte kasvattaa tilaa lisäpalvelulla. Kun olette kirjautuneet sisään, niin valitkaa ”Lisäpalvelutilaukset”, josta valitsette välilehden ”Laajennukset”. Täältä löydätte kohdan levytila, josta voitte valita haluamanne määrän lisälevytilaa. Levytilan kasvattaminen kustantaa 1,86€ euroa kuukaudessa per 5120 Megatavua. Kun palvelusopimuksen levytilaa on kasvatettu, niin voitte kasvattaa sähköpostilaatikoiden levytilaa.levytila_palveluhallinta

Voiko ongelma johtua sähköpostiohjelmasta?

Saamme lukuisia tukipyyntöjä koskien erinäisiin sähköpostiohjelmistoihin, jotka eivät välttämättä hallitse IMAP/POP3-virheitä toivotusti ja näin ollen aiheuttavat ongelmia sähköpostien käytössä. Tämän seurauksena ohjelma ei välttämättä hae uusia viestejä, ei näytä palvelimella olevia viestejä ja/tai sattaa kysyä käyttäjätunnusta ja salasanaa turhaan. Jos epäilette, että ongelma voisi johtua käyttämästänne ohjelmasta, niin testatkaa sähköpostitilin toimivuutta meidän Webmailin kautta osoitteessa https://webmail.sigmatic.fi. Jos sähköposti ei toimi meidän webmailin kautta, niin mitä todennäköisimmin kyseessä on palvelinvirhe. Ensisijaisesti suosittelemme sähköpostin käyttöön Mozilla Thunderbird-ohjelmistoa, jonka voitte ilmaiseksi ladata osoitteesta https://www.mozilla.org/fi/thunderbird/.

Mikä on sähköpostilaatikon käyttäjätunnus ja salasana?

Sähköpostilaatikon käyttäjätunnus on aina sähköpostiosoitteenne. Jos olette unohtaneet sähköpostilaatikkonne salasanan, niin pääsette määrittämään uuden salasanan Sigmaticin palveluhallinnan (https://oma.sigmatic.fi) kautta. Teidän tulee kirjautua sisään palvelun pääkäyttäjätunnuksilla. Verkkotunnukseenne liitettyjen sähköpostiosoitteiden hallinnointi onnistuu valikosta: “Sähköpostiosoitteet” ja “teidändomain.fi – Asetukset”.

Voiko ongelma johtua internet-yhteydestä?

Olettehan tarkastaneet, että internet-yhteytenne toimii? Tämä onnistuu esimerkiksi vierailemalla muutamalla erillisellä internet-sivustolla. Jos sivustot eivät vastaa tai avaudu normaalisti, niin ongelma viittaa todennäköisesti internet-yhteyteenne. Internet-yhteyteen liittyvissä ongelmatapauksissa teidän tulisi olla yhteydessä suoraan palveluntarjoajaan.