HUOM! Oletko jälleenmyyjä? Katso ohjeet TÄÄLTÄ


Miksi muutos tehdään?
– Sigmatic-alusta on elinkaarensa päässä. Haluamme parantaa palveluamme, lisätä helppokäyttöisyyttä ja alustan tietoturvaa sekä lisätä uusia ominaisuuksia asiakkaidemme käyttöön.

Oletteko tiedottaneet tästä aikaisemmin? Miksi en saanut tiedotetta?
– Olemme aikaisemmin pyytäneet päivittämään yhteystiedot, jotta tavoitamme tiedotteillamme oikean tahon. Voit tarkistaa ja tarvittaessa päivittää yhteystietosi palvelunhallinnassa osoitteessa: https://oma.sigmatic.fi/

Mitä seuraavaksi tapahtuu? Mitä minun pitää ottaa huomioon?
– Tulemme tiedottamaan muutoksesta tarkemmin vielä ennen varsinaista tiedostojen siirron ajankohtaa. Mikäli et itse ylläpidä sivujasi, niin välitäthän saamasi viestin verkkosivustoja vastaavalle taholle.

Mitkä salasanat muuttuvat?
– Sähköpostitilien salasanat, FTP-yhteyden salasana sekä tietokannan salasana. Tarkemmat tiedot toimitetaan uuden palvelun tilausvahvistuksessa.

Muuttuuko palvelintiedot?
– Kyllä, kaikki palvelintiedot muuttuvat. Tarkemmat tiedot toimitetaan uuden palvelun tilausvahvistuksessa.

Siirrättekö verkkosivuni uudelle alustalle?
– Kyllä. Tarkempia tietoja kerrotaan lähempänä migraation ajankohtaa.

Siirtyvätkö sähköpostini uudelle alustalle?
– Kyllä. Tarkempia tietoja kerrotaan lähempänä migraation ajankohtaa.

Aiheutuuko siirrossa kustannuksia?
– Telia Inmics-Nebula Oy ei veloita palvelun migraatiosta erikseen, mutta jos sivusto ei toimi migraation jälkeen esimerkiksi kustomoidun koodauksen takia, on asiakkaan vastuulla korjata sivu toimivaksi, sillä sivun sisältö on asiakkaan tuottama ja tämän vastuulla. Palveluntarjoaja huolehtii, että alusta on asianmukaisesti päivitetty.

Mikäli sivut eivät toimi siirron jälkeen, niin korjaatteko ne ilmaiseksi?
– Pyrimme siihen, että sivusto toimii migraation jälkeen. Emme kuitenkaan pysty takaamaan sitä, että sivut toimivat siirron jälkeen. Mikäli ongelmia sivuston toimivuuden kanssa uudella alustalla ilmenee, on asiakkaan vastuulla päivittää sivut. Mikäli asiakkaalla ei ole osaamista tai kumppania, joka voisi päivittää sivuja, niin Telia Inmics-Nebula Oy:lla on helppokäyttöinen tee-se-itse-työkalu kotisivujen rakentamiseen, jolla voi rakentaa kotisivut helposti ja nopeasti ilman koodaamisosaamista. Voit tutustua työkaluun ilmaiseksi 30 päivän ajan ja tilata sen täältä:  
https://www.inmicsnebula.fi/fi/palvelut/verkkonakyvyys-ja-maksaminen/teliakotisivu  
 
Voit myös kysyä meiltä, mitä kumppania suosittelemme sivujen ylläpitoon ja päivittämiseen.

Mitä itsepalvelumahdollisuuksia uudessa palvelussa on?
1. Asiakkuuden hallinta 
2. Sopimushallinta
3. Käyttäjähallinta
4. Tunnushallinta
5. Sivutilan ja tietokannan hallinta 
6. DNS-hallinta
7. Domainrekisteröintien hallinta
8. Palveluiden tilaaminen

Mitä jos en halua muutosta. Mitä voin tehdä?
– Sigmatic-palvelualusta on elinkaarensa päässä, eli palvelu päättyy. Mikäli et halua siirtyä uuteen palveluun, ilmoita asiasta asiakaspalveluumme.

Olen maksanut jo vuodeksi. Saanko hyvitystä ylimenevästä ajasta?
– Uusien palveluiden laskutus alkaa nykyisen maksetun jakson loputtua.

Haluan irtisanoa. Palautetaanko rahat?
– Palvelut voidaan irtisanoa yleisten käyttöehtojen mukaisesti.

Verkkotunnukseni on muualla ylläpidossa. Mitä osoitetietoja minun pitää muuttaa ja koska?
– Jokaiselle asiakkaalle ilmoitetaan migraation ajankohta päivän tarkkuudella. Uuden palvelimen IP-osoite ilmoitetaan myös. Sähköpostiohjelmistojen tilitiedot pitää muuttaa migraatiopäivänä.

Verkkosivuillani on 301-uudelleenohjaus. Pitääkö minun tehdä muutoksia?
– Sivutilan .htaccess-tiedoston muutokset säilyvät siirron yhteydessä.

Mitkä PHP versiot uudelle alustalle tulee olemaan?
– 5.1 – 8.2. CloudLinux-käyttöjärjestelmä mahdollistaa vanhempien PHP-versioiden käyttämisen turvallisesti. CloudLinux ylläpitää itse virallisen tuen ulkopuolelle tippuneiden PHP-versioiden tietoturvatasoa.

Mikä MySQL tietokanta versio minulle tulee olemaan?
– MariaDB 10.6.

Siirtyykö ajastetut tehtävät?
– Ei, ne eivät todennäköisesti olisi yhteensopivia erilaisella palvelimella.

Kuinka pitkään varmuuskopiot ovat saatavilla?
1. Otathan varmuuskopion Sigmatic-alustalla olevasta sivuistanne ennen muutosta.
2. Uudella alustalla päivittäiset varmuuskopiot kahden viikon ajalta (Sigmatic-aikaisia varmuuskopioita ei siirretä).