Verkkotunnuksia vanhenee päivittäin, joko tarkoituksella tai vahingossa. Jos verkkotunnus on vanhentunut, niin tämän takana oleva sivusto tai sähköpostit eivät toimi enää. Virheilmoitukset voivat näyttää seuraaville:

Screen Shot 2016-07-06 at 10.21.42 Screen Shot 2016-07-06 at 10.23.26

 

Verkkotunnukseni on vanhentunut vahingossa, mistä tämä johtuu ja mitä voin tehdä?

Verkkotunnuksen tahaton vanhentuminen voi johtua jostakin seuraavista:

  • Verkkotunnuksen uusintarekisteröintilasku on maksamatta joten verkkotunnusta ei ole uusittu.
    • Ette ole mahdollisesti saaneet uusintarekisteröintilaskua, koska laskutus-/yhteystiedot ovat vanhentuneet.
  • Verkkotunusta ei olla siirretty meille ja tämä on mahdollisesti vielä vanhalla palveluntarjojalla.
  • Hallinnoitte itse verkkotunnusta ja ette ole uusineet verkkotunnusta.
  • Laskutus- ja/tai järjestelmävirhe.

Jos verkkotunnus on vanhentunut tahattomasti, niin asiaan tulee reagoida välittömästi ja olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Vanhentunut verkkotunnus voidaan vielä uusia ongelmitta sen suoja-ajalla, joka kestää noin 15 vuorokautta. Jos suoja-aika on umpeutunut, niin verkkotunnuksen uusinta ei välttämättä ole enää mahdollista.

Jos verkkotunnus on uusimatta esimerkiksi maksamattoman laskun takia, niin laskun välitön maksaminen esimerkiksi verkkomaksulla korjaa tilanteen noin muutaman tunnin kuluessa.

Screen Shot 2016-07-06 at 11.56.30

Screen Shot 2016-07-06 at 11.56.40

Screen Shot 2016-07-06 at 11.56.54

Jos ette voi suorittaa maksamatonta laskua verkkomaksulla ja joudutte suorittamaan laskun perinteisellä tilisiirrolla, niin suoritus näkyy normaalisti meidän tilillä parin arkipäivän kuluessa. Jos olette suorittaneet laskun perinteisellä tilisiirrolla ja asialla on kiire, niin voitte toimittaa asiakaspalveluun maksukuitin esimerkiksi kuvakaappauksen maksutapahtumasta, jotta voimme hoitaa asian mahdollisimman nopeasti.